Thursday, May 19, 2011

Laptopbatteri

Batteriet till min bärbara dator har kommit nu. Så nu kan jag fortsätta med skrivandet ifred. Jag hade gärna i för sig uppgraderat till en SSD så man hade kunnat rita snabbare på skärmen (Wacombräda i skärmen). Jag tror jag kommer oftast vara antingen på Kulturhusetsbibliotek eller SU's bibliotek. I alla fall två gånger per vecka efter jobbet borde jag klara det. Eftersom det blir så sjukt långa dagar får man väl ta med sig någon form av matsäck eller köpa lite fika.
Det problematiska med pluggandet är egentligen den intellektuella ensamheten, dvs man har ju nästan ingen att diskutera med. Om man nu åtminstonde hade någon lagom intellektuell eller skarp person att diskutera frågorna med skulle kan kanske även ha möjlighet att lära ut lite. Geografi är rätt säreget ämne.

/Mark

No comments: